Benvenuto

Benvenuto su questo blog!

sabato 15 ottobre 2011

Λειτουργία και Οικουμενισμός



Μιλώντας για την προσευχή της Εκκλησίας, σημαίνει να παρατηρούν την πραγματικότητα.

Ορθόδοξες εκκλησίες στην Ιταλία αυξάνουν. Στην αναπόφευκτη σύγκριση με τον Καθολικισμό, είναι σωστό ότι καταλαβαίνουν τα στοιχεία της αρχαίας και παραδοσιακής λατινική λειτουργία. Ομοίως, είναι σωστό ότι ο Καθολικισμός μπορεί να ανακαλύψει και να εκτιμήσει τους θησαυρούς της Ορθοδοξίας.

Το έργο αυτό μπορεί να γίνει με αμοιβαίο σεβασμό, παρά την παρουσία των σοβαρών δυσκολιών και των εμποδίων μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Ο σεβασμός και η ειλικρίνεια σημαίνει, επίσης, δεν μοιράζονται τα σύμβολα και τις δράσεις της λατρείας, ώστε να αποφευχθεί η δημοσιότητα των ψεμάτων. Εξηγώ.

Ορθοδοξίας και Καθολικισμός μπορούν να συναντηθούν και να συζητήσουν με σεβασμό, αλλά δεν μπορούν να εκτελούν δράσεις (κοινή λειτουργική προσευχή, για παράδειγμα), στην οποία δείχνουν τα πράγματα  που δεν υπάρχουν (πλήρης κοινωνίας).

Αυτό σημαίνει σεβασμό και ειλικρίνεια για την θεολογική αλήθεια και για την Εκκλησία.


Όποιος κάνει το αντίθετο, με ανθρωπιστικές ομιλίες  ή κοινότοπες δικαιολογίες, σημαίνει μια βαθιά προδοσία της πίστης.

Δυστυχώς, αυτό συμβαίνει συχνά στην πραγματική ζωή και όλους μπορούν να το δει.


Ένα παράδειγμα φαίνεται στην εικόνα: αυτό που συνέβη στην Ιταλία, 30 Ιανουαρίου 2010 στη Σαβόνα. Εδώ, ένας ιερέας του Πατριαρχείου Ρουμανίας, Philip Sorin, έκανε μια λειτουργία με ένα καθολικό επίσκοπο (μια αρτοκλασία ή μια Θεια Λειτουργία;).

Σύμφωνα με τους κανόνες της Ορθόδοξης εκκλησίας (που δεν έχουν εφαρμογή, διότι φαίνεται ότι εδώ, οι επίσκοποι κοιμούνται), ο παπάς πρέπει να είναι καθαιρεθεί αμέσως. Σύμφωνα με τους νόμους της Καθολικής Εκκλησίας, ο παπάς  θα γινει καθολικός (η συνλιτουργία είναι ή όχι η έκφραση της πλήρης κοινωνίας;).

Αλλά, στην άλλη πλευρά, πρόσφατα ένας επίσκοπος στην Καθολική Εκκλησία έχει επίσης συμμετάσχει σε μια αγγλικανική χειροτονία γυναικών  χωρίς να λάβει καμία τιμωρία (το περίφημο επίσκοπος του Evreux, στην  Γαλλία).

Ευτυχώς ο Πάπας Ράτζινγκερ είναι παραδοσιακός, διαφορετικά αυτός επίσκοπος θα μπορούσε να γίνει ένας καρδινάλιο!

Δυστυχώς, κανονικά αυτά τα πράγματα δεν έχουν καμία απάντηση. Μόνο σιωπή. Άλλες φορές αυτά τα πράγματα έχουν πολλούς επαίνους, μερικοί άνθρωποι μιλούν για  «προφητικές ενέργειες». Ποια τύφλωση είναι αυτή; 

Επιπλέον, η σιωπή δεν σημαίνει ότι αυτά τα πράγματα είναι καλά και τακτικά.

Μήπως αυτές τις ενέργειες σημαίνει, τουλάχιστον, να θολώσουν τα νερά και να μπερδέψει τους πιστούς.

Ένα άλλο περιστατικό συνέβη στην Μπολόνια, στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, τη Μεγάλη Παρασκευή του 2009. Σε αυτή την εκκλησία, ο ορθόδοξος ιερέας, π. Διονύσιος Παπαβασιλείου, έχει προσκληθεί στη λειτουργία, ένας καθολικός ιερέας, με λατινικά άμφια.

Είναι αλήθεια: δεν ήταν μια θεία λειτουργία, αλλά δεν πρέπει να είμαστε υποκριτές: η Θεία Λειτουργία δεν είναι να διαχωριστούν από όλες τις άλλες προσευχές της εκκλησίας. Όλες οι προσευχές είναι αδιαχώριστα. Όρθρος με Θεία Λειτουργία, με τις ώρες, με τον εσπερινό, κλπ.



Στην Μπολόνια, ο καθολικός ιερέας μπήκε μέσα στο ιερό  από την μεσαία πόρτα, έβαλε το σταυρό επάνω στη αγία τράπεζα με τον ορθόδοξο ιερέα.


Και πάλι ο καθολικός ιερέας δεν ήταν χαρούμενος:  είδε, με θριαμβευτικό μάτια, οποίο που ήταν αποπροσανατολισμό για αυτά τα γεγονότα.

Η πλειοψηφία των παρόντων - ελληνικοί ορθόδοξοι - δεν παρατήρησε τίποτα και αυτό σημαίνει πολλά πράγματα.

Κανείς δεν απαγορεύει τη φιλία μεταξύ ορθοδόξων και καθολικών, φυσικά. Άλλα πράγματα που απαγορεύονται είναι: τη "σούπα" της ιερά πράγματα!

Θεωρητικά εκκλησιαστικής κοινωνίας θα πρέπει να είναι σημαντική, τόσο για τους καθολικούς και ορθόδοξους, προφανώς αν πιστεύουν!

Δυστυχώς, όμως, φαίνεται ότι η καρδιά πολλών απέχει πολύ από αυτές τις αρχές που ήταν πάντοτε αγαπητές στην παράδοση της Εκκλησίας στη Ανατολή και Δύση.

Εγώ είμαι όλο και περισσότερο πεπεισμένος ότι αυτοί οι άνθρωποι, στην πραγματικότητα, δεν είναι ούτε καθολικοί ούτε ορθόδοξοι.

Αυτοι φαίνονται, καθολικοί ή ορθόδοξοι, προς τα έξω, αλλά, στην πραγματικότητα, είναι ένα διαφορετικό πράγμα.


Η παράδοση, αντίθετα, είναι σαφή και ξεκάθαρη, αν και είναι σοβαρή.

Η σαφήνεια και η συνέπεια είναι οι καλύτερες υπηρεσίες για τους ανθρώπους.

Τα υπόλοιπα είναι κενά λόγια και καλές προθέσεις. Εδώ ο λαός λένε ότι οι καλές προθέσεις είναι το πάτωμα της κόλασης ...

Nessun commento:

Posta un commento

Si prega di fare commenti appropriati al tema. Ogni commento irrispettoso o fuori tema non verrà pubblicato.